7. juli 2012

En hård dag

Min krop er letter mørbanket efter en aktiv dag i går. Jeg fortalte jo, at jeg skulle ud og sejle kajak hvis vejret holdt, og det gjorde det. Det var dejlig varmt men overskyet. Så vi kørte til Amager strand, og fik lejet nogle kajaker. Så skulle vi iføre os noget meget lidt lækkert kluns (lånte våddragter og redningsveste), og derefter bugsere de to ret tunge kajakker ned i vandet. Hertil fik vi heldigvis hjælp af nogle unge fyre der var mere end villige (min veninde Camilla er slank, blond og har kæmpe blå øjne) og de viste os også hvordan vi skulle sørge for at slå "finnen" ud, der sad under kajakken. Og så til det sjove. Vi skulle jo også ned i dem. Det gik lettere besværligt, de vugger jo sådan nogle, men ned kom vi faktisk uden at ryge i vandet. Vi nåede at sejle fra den ene ende af lagunen og næsten ned til den anden ende, før vi vente om og sejlede tilbage. På det tidspunkt værkede det allerede voldsomt i armene, og den ellers aftale svømmetur blev hurtigt droppet på vejen tilbage. Da vi så var kommet tilbage til kajen, skulle vi jo også op af de forbandede kajakker, og hold da op hvor må det have set sjovt ud. Der var ingen af os der havde nogle kræfter tilbage, så vi måtte vælte os selv op på ponton-broen, og jeg har sjældent grint så meget. Både af Camilla, der så helt opgivende ud da det gik op for hende at vi også skulle have kajakkerne op af vandet, og af mig selv der endte med måsen i vejret da jeg væltede mig ud af min egen kajak.
Det var alt i alt en virkelig sjov, men også meget udfordrende tur. I dag er jeg øm som bare pokker i mine arme og skuldre, men vi skal helt sikkert derud igen!

Jeg har desværre ikke nogen billeder fra vores tur, for jeg turde ikke tage min telefon og slet ikke mit kamera med på turen.

1 kommentar: