18. juni 2012

Dag 1 - Protein

Så er vi igang. Vægten sagde i morges 60,5 kg. Det var overhovedet ikke så slemt som jeg havde regnet med. Jeg har faktisk tabt mig fire kg. uden at bemærke det.

Dagens morgenmad består af fedtfri yughurt. Punktum. Det er ikke særlig inspirerende, men i forhold til at jeg ikke normalt spiser morgenmad, er det nok en klar forbedring. Det er kun her de første par dage at morgenmaden kommer til at være så kedelig. Allerede på fredag må jeg jo f.eks. tilføje frisk frugt til morgenmaden. Det glæder jeg mig meget til.

Jeg havde glemt at tage højde for at kantinen på mit arbejde måske ikke havde noget på menuen jeg kunne spise, og i dag blev der serveret god gammeldags flæskesteg. ØV!
Heldigvis, var der noget roastbeef som var acceptabelt. Det var ikke lige værd at fotografere, så I slipper i denne omgang. I morgen må jeg have frokost med hjemmefra. Det kan godt blive svært at overleve på et par skiver pålæg uden brød. As they say: "Be prepared!"

Til aftensmad har den så stået på fiskefrikadeller med hvidløgscreme. Det smagte rigtig godt, men jeg kunne godt lide savne kartoflerne. Det bliver godt når de kommer på menuen igen. I får lige opskriften på fiskefrikadellerne her:

Til 2 pers.

Fiskefrikadeller:
500 g torskefilet (Helst fersk)
Et kvart revet løg
1 æggehvide (her brugte jeg godt nok et helt æg)
En lille håndfuld klippet purløg
Lidt salt og peber

Hvidløgscreme:
100 g fedtfri kvark
100 g fedtfri fromage frais
2 fed hvidløg, knust (det er måske lige i overkanten, min blev lidt stærk, men hver sin smag)
Lidt klippet dild
Salt og peber

Hak torsken og rør den med salt. Tilsæt derefter de øvrige ingredienser. Nu skal farsen hvile i 15 minutter. Imens kan cremen røres ved at blande det hele sammen.

Steg herefter frikadellerne på en non-stick pande til de er gennemstegte og sprøde ca. 2,5 minutter på hver side. De steges uden fedtstof, men man kan til nøds komme en lille smule olie på panden og derefter tørre det af med køkkenrulle.

Note: Min fars var ret grov, så den hang ganske dårligt sammen (hvilket også er grunden til at der ikke kommer noget billede i dag) men jeg tror at man med fordel kan hakke den finere i en blender eller foodprocessor eller lignende. Så bliver farsen nok mere medgørlig.

Sammen med diæten hører også motion naturligvis, og det er vi også allerede startet på i dag, men det kan I læse mere om i morgen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar