27. juni 2012

Træning

Som led i projekt "Sundere livsstil" er jeg også kommet igang med at træne igen. Som tidligere nævnt, cykler jeg hver dag på arbejde -op ad bakke! Det er en tur på 6 km. så det er naturligvis på ingen måde uoverskueligt (i hvert fald ikke når det ikke regner). Men en lille cykeltur er jo ikke rigtig nok til at opbygge og vedligeholde formen, så derfor, er min fars kæreste og jeg startet på et løbeprogram. Distancen hedder 5 km, og siden det længste jeg nogen sinde har løbet uden pause er 3 km. synes jeg at det er en udemærket start.

Vi løber interval to gange om ugen. Til at starte med er intervallerne meget lette. 2 min. gang og 1 min. løb i alt 6 gange. Det er de første to uger, og efterfølgende bliver intervallerne gradvist "sværere".

Jeg har sammen med en veninde tilmeldt mig til Alt for Damerne og Støt Brysternes løb den 16. september, hvor distancen netop er 5 km. Jeg synes det hjælper mig til at holde motivationen oppe at have et specifikt mål at gå efter. Jeg håber på, og regner lidt med, at jeg ikke kun lige netop kan gennemføre, men også få en god tid. Min veninde og jeg har planlagt at træne sammen en gang om ugen, og så som vi har lyst til hver for sig. Det kan tit være svært at få planlægningen til at gå op, og der skal ikke være nogle dårlige undskyldninger for ikke at få trænet.

Jeg glæder mig rigtig meget at min form bliver forbedret endnu mere. Jeg synes allerede at jeg kan mærke en forbedring, både i løb og i cykling.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar